#3 książeczki z biblioteczki - moja mama, mój tata

#ŚRODA – KSIĄŻECZKI Z BIBLIOTECZKI 📖



#3
„MOJA MAMA, MÓJ TATA”, Małgorzata Swędrowska, Joanna Bartosik
To chyba jedna z pierwszych książek wypożyczonych przez nas z biblioteki. Zanim tam zajrzałam, myślałam, że zastanę typowe książki z mojego dzieciństwa (Disney lub bardzo stare opracowania baśni). Bardzo się myliłam, nawet mała osiedlowa biblioteka może być świetnie wyposażona i regularnie zaopatrywać się  w nowości. Byłam szczerze mile zaskoczona. Wiadomo, że  dobre książki dla małych dzieci z twarda okładką często kosztują średnio 30-50 zł za sztukę, wiadomo, że po czasie się nudzą. Dlatego warto zajrzeć do działu dla najmłodszych i trochę poszperać, wypożyczyć. Z czasem wizyty w bibliotece mogą na stale zagościć w rozkładzie tygodnia.



W tej książce najbardziej podoba mi się szata graficzna, taka kanciasta i wyrazista. Mocna kreska  i soczyste kolory na białym tle są czytelne. Trochę taki PRL, kojarzy mi się z filmami "40-latek", coś w tym stylu (żelazko starego typu, kolory takie trochę szaro-bure). Ale to właśnie ma swój urok i mi jako dorosłej osobie czyta się to przyjemnie i z przymrużeniem oka. To przymrużenie oka kryje się w opisach do rysunków.

Sami zobaczcie:



"Mój tata przenosi góry"

z punktu widzenia dziecka, przecież może to tak wyglądać. Kryje się tu powiedzonko "przenosić góry" dokonywać niemożliwego, tworzyć rzeczy niesamowite. A czy właśnie ten tata w oczach dziecka nie jest taką osobą? ;)




"Moja mama staje na rzęsach"
czyli usilnie stara się dokonać czegoś, osiągnąć zamierzony cel. No spójrzcie tylko na tę kobietę... czy ona nie staje na rzęsach? to codzienność wielu z Nas, prawda mamy?











Dlaczego uwielbiam tę pozycję:
  • Grafika kanciasta, wyraźna trochę PRL, klimat niepowtarzalny, inny niż wszystkie?
  • Treść krótka i przewrotna, dwuznaczna, zapoznaje dziecko z powiedzonkami, skłania do zadawania pytań
  • Przekaz bardzo ważny, rodzice wspierają się w swoich obowiązkach i wspólnie angażują się w prowadzenie domu i wychowanie potomstwa. 
  • Humorystyczne zabarwienie - jak czytałam to się pod nosem szczerze uśmiechałam
Jeśli chcesz mieć ją na własność możesz nabyć np. tutaj MOJA MAMA, MÓJ TATA

Miłego zaczytania mole! 

CONVERSATION

0 komentarze :

Prześlij komentarz


Do
góry