Wielka 4 przy karmieniu piersią

Moja niezastąpiona wielka 4 przy karmieniu piersią:
  1. Aplikacja Sprout Baby
  2. Opaska silikonowa na rękę dla mamy
  3. Waga apteczna dla niemowlaka
  4. Laktator
Karmiąc piersią, ciężko jest na początku określić czy dziecko dobrze chwyta, czy się najada, a wiadomo, że mamy jak to mamy, chcą mieć pewność, że dziecko nie jest głodne. Ta myśl w pierwszych tygodniach po porodzie towarzyszyła mi bardzo często. Po kolei:




1) Aplikacja Sprout Baby w systemie iOS. Na androida pewnie są jakieś podobne aplikacje. Ja korzystałam z tej na tablecie i jestem bardzo zadowolona. Jest ona w całości po angielsku, ale ma prostą symbolikę co pozwala szybko zorientować się w temacie. Znajdziemy tam takie zakładki jak:

  • HOME: opis aktualnego etapu rozwoju dziecka, co aktualnie jest do zrobienia przy Tobie i dziecku (np. czas na nową garderobę albo kładź dziecko na brzuszku i.t.p.);

  • MEMORIES: wirtualny album malucha, można wrzucać foteczki z pierwszej kąpieli, pierwszego chwytu, pierwszego leżenia na brzuchu i.t.d.;

  • MEDICAL: w Health Tracker dodajemy ew. przebyte choroby, leki jakie dziecko zażywało, objawy, w M.D. Visit dodajemy planowane wizyty u lekarza i ew. pytania do doktora, w Growth Tracker zapisujemy datę i wynik ważenia malucha - kontrolujemy jego wzrost, w Development odhaczamy aktywności dziecka  w poszczególnym miesiącu, mamy pomocnicze menu i do wyboru różne aktywności np. spontaniczny śmiech, utrzymywanie główki i.t.p., w Immunization dodajemy przebyte szczepienia ochronne i w ostatniej "podzakładce" Create Doctor Report możemy wygenerować raporty z powyższych "podzakładek";

  • TOOLS: moja ulubiona zakładka, ta, z której korzystałam najczęściej: w Sleep Tracker odnotowujemy ile czasu dziecko śpi, a ile jest aktywne (klikamy Asleep i czas leci....dziecko się budzi klikamy Awake i tyle), w Feeding Tracker odnotowujemy czy karmimy z piersi i z której ,czy z butli (dodajemy objętość), możemy włączyć zegar na karmienie (mamy kontrolę nad tym ile czasu zajmuje karmienie), w Pumping Tracker zapisujemy czas odciągania i ilość mleka jaką udało nam się odciągnąć, w Diaper Tracker zapisujemy czy pielucha była mokra czy było coś więcej czy może mix :D dodatkowo jest opcja zaznaczenia czy 2 była loose czy hard oraz uwaga... można wybrać kolor!!! TAK kolor, gdybym nie miała dziecka, to bym pomyślała, że to już przesada, ale odkąd pojawia się dziecko, kupka to jedna z ważniejszych spraw, pokaż mi Twoją pieluszkę a powiem Ci na co chorujesz maluchu!, w Activity Tracker możemy dodawać aktywność malca jaką udało nam się zauważyć. Z tych wszystkich narzędzi możemy sobie stworzyć raport dzienny, tygodniowy i całościowy w postaci tabeli lub wykresu, możemy też go wysłać. 

W kolorze czerwonym zaznaczyłam narzędzia, z których najczęściej korzystałam. Jest to dużo lepsza i wygodniejsza wersja ołówka, tabelki i kartki papieru. Pediatra lub położna środowiskowa na pewno będzie pytać ile dziecko zjada i jak często zapełnia pieluchy, wtedy można wyjechać z taką tabelką albo wykresem i ciach zaginka :D koszt: 0zł

Kluczowe parametry mówiące nam o prawidłowym odżywianiu niemowlaka to waga, ilość mokrych pieluszek w ciągu doby, ilość cięższych pieluszek w ciągu doby a jeżeli karmimy piersią to jeszcze zwracamy uwagę na to czy jest różnica w odczuciu w piersi przed i po karmieniu.  




2) Opaska silikonowa dla mamy, którą można zakupić z tej strony: opaski dla mam. Może ona służyć
do zaznaczania ostatniego czasu zmiany pieluchy lub (z czego ja korzystałam) do zaznaczenia, z której piersi jadło dziecko ostatnio i o której godzinie? (na początku, z reguły wybudza się na karmienie co minimum 3 h) mamy więc szybką pomoc. Opaskę nosimy na wybranej ręce (nie trzeba jej przekładać -tak jak np. gumki do włosów- z jednej ręki na drugą) ponieważ posiada wytłoczoną nazwę RIGHT i LEFT - wystarczy więc ją odwrócić. Dodatkowo, oprócz informacji, z której kanki teraz podajemy mleko, są suwaczki do zaznaczania godziny rozpoczęcia lub zakończenia karmienia (czego na frotce nie ma :P). To przydało mi się nieco później, po ok.4 tygodniach - po prostu mogłam zorientować się czy dziecko płacze bo np. jest śpiące czy już czas na amciu. Jedyna wada to może brak podświetlenia? trochę w nocy ciężko wytężać wzrok...koszt: 19zł + przesyłka

3) Waga apteczna dla niemowlaka: najlepiej z funkcją tarowania, żeby można było na niej położyć pieluszkę tetrową i dopiero gołego niemowlaka :) nie jest to niezbędne ale na początku się przydała, żeby określić czy dziecko dobowo ładnie przyrasta na piersi.koszt ok. 100zł



4) Laktator: przyrząd pomocny przy rozkręcaniu laktacji o czym już pisałam tutaj, kiedy chcemy zrobić zapas mleka do zamrożenia lub do lodówki, kiedy mamy problemy z laktacją np. musimy odciągnąć porcję mleka do uczucia ulgi przed karmieniem przy nawale. Mnie również przydał się podczas kryzysu laktacyjnego, gdy miałam trudność z karmieniem piersią, a chciałam dalej karmić swoim mlekiem, więc odciągałam, również gdy mama jest chora, przyjmuje takie leki, że nie może karmić, a nie chce utracić mleka (dziecko przechodzi chwilowo na mieszankę).


Pierwsze 3 rzeczy były przydatne w szczególności przez pierwsze tygodnie. Najbardziej i do tej pory przydaje mi się laktator. Warto mieć w domu ręczny lub elektryczny. Można, przy intensywnym karmieniu na żądanie, wyrwać się od czasu do czasu z domu i zostawić Tatę z butlą i naszym pokarmem ;) koszt 30-600zł

A czy Ty masz swoje ulubione, niezastąpione gadżety do karmienia?




CONVERSATION

1 komentarze :

  1. Ale czad z tymi opaskami. Pierwszy raz o ich usłyszałam, ale myślę że mega przydatna rzecz, gdy już w głowie wszystko się miesza, kiedy jadł, kiedy pielucha itp..

    OdpowiedzUsuń


Do
góry