Must have do porodu - jak spakować torbę?



Pakowanie torby może być sporym problemem - muszę zmieścić się w jakimś przyzwoitym gabarycie, a wydaje mi się, że wszystko mi się przyda i to w dużej ilości...
Sama do końca nie byłam pewna, czy spakowałam wystarczającą ilość pieluch, chusteczek...
Teraz, już po wszystkim mogę "spakować torbę" na blogu na nowo. 

Polecam spakować się w 2 torby, mniejszą (na salę porodową), większą (na salę poporodową)

TORBA NA SALĘ PORODOWĄ:
(torba, powiedzmy 10x40x30)

  • karta ciąży, pakiet badań, dowód osobisty (ja wzięłam wszystkie badania z całego okresu ciąży, które były pogrupowane w skoroszycie z koszulkami, w każdej koszulce inny rodzaj badania), wiem, że można wziąć tylko kilka, ale wolałam mieć wszystkie ze sobą
  • koszula do porodu (dłuższy t-shirt i bokserki albo taka koszula, której nie szkoda Ci wyrzucić)
  • koszula na przebranie po porodzie (do karmienia)
  • kapcie
  • klapki pod prysznic (gdybyś miała możliwość i chęć się umyć)
  • duży ręcznik (j.w.)
  • 2 małe wody niegazowane z dziubkiem (są lżejsze i łatwiejsze w obsłudze - gdyby coś się przeciągało tata może podskoczyć na dół i przynieść większą wodę i uzupełnić butelki)
  • jednorazowe majtki
  • 1 podkład poporodowy
  • cienki szlafrok lub narzutka
  • 2 batony energetyczne (dla os. tow.)
  • lewatywę - jeśli szpital wymaga
  • żel do czyszczenia rąk bez użycia wody np. carex
  • pomadka do ust
  • opakowanie zwykłych chusteczek
  • ew. mp3, coś z muzyką do słuchania
  • becik (wystarczy taki cieńszy)
  • pieluszka tetrowa
  • 1 pampers
  • 1 pajac
  • 1 czapeczka
  • 1 para skarpetek lub niedrapki
wszystko dla dziecka - czyli ostatnie 6 pozycji - można zawinąć w becik, potem położna poprosi o rzeczy dla dziecka - będzie łatwiej dać jej pakunek niż wyjmować pojedynczo każdą rzecz :)

Gdy będziecie na sali poporodowej, tata może podskoczyć do samochodu po torbę na salę poporodową i wodę. Z małej torby zostawiamy sobie dokumenty, kapcie, klapki, szlafrok i mp3. Resztę oddajemy tacie. Zostajemy z dzidzią i torbą na salę poporodową.


TORBA NA SALĘ POPORODOWĄ:
(u mnie mała walizka samolotowa)

  • kosmetyczka dla mamy (ja wszystko miałam w opakowaniach samolotowych, żeby zajęło jak najmniej miejsca) żel pod prysznic, szampon, płyn ginekologiczny, dezodorant, krem, pasta do zębów, szczoteczka, małe lusterko ze szczotką do włosów, jednorazowe podkłady na toaletę, 4 saszetki tantum rosa)
  • buteleczka z atomizerem (w tym rozpuścimy tantum rosa, bardzo pomocne przy higienie poporodowej)
  • ręcznik mały i duży
  • 2x biustonosz do karmienia
  • 3 pary wkładek laktacyjnych
  • 4 pary majtek jednorazowych
  • 10 podkładów poporodowych na noc - bardziej chłonnych
  • 10 podkładów poporodowych na dzień - mniej chłonnych
  • 1 rolkę papieru toaletowego
  • 3 podkłady na materac
  • kubek, sztućce, talerzyk
  • telefon i ładowarka
  • dmuchane koło ratunkowe do siedzenia (zajmuje mniej miejsca niż materiałowe)
  • 2 batony energetyczne
  • 2 butelki wody niegazowanej 1,5 litra
  • laktator (u nas na 3 osoby z pokoju 3 musiały korzystać z laktatora, ja miałam swój a moje współlokatorki dzieliły się jednym, szpitalnym. Biorąc pod uwagę to, że co ok.1,5-2h trzeba rozkręcać laktację i korzystać z laktatora, 1 laktator na 3 osoby chyba by nie starczył, więc miałam ten komfort, że nie musiałam czekać)
  • 2 pary skarpetek 
  • 2 pary zwykłej bielizny wygodnej
  • 2x koszula poporodowa (do karmienia)
  • kosmetyczka dla malucha: octenisept, w podróżnych malutkich opakowaniach krem ochronny do twarzy, oliwka, krem na odparzenia, mały żel do mycia, 5 ampułek soli fizjologicznej, 5 sztuk gazików jałowych
  • 10 pampersów nr 1
  • opakowanie chusteczek nawilżanych
  • 3 x pieluszka tetrowa
  • 1x czapeczka
  • 1x skarpetki albo niedrapki
  • cienki kocyk
  • 4x pajacyk
  • jednorazowe podkłady do przewijania 10 sztuk np. sopelek 
  • otulacz kąpielowy lub ręcznik dla malucha
To jest tak na 2-3 doby (jeżeli chodzi o artykuły, które się zużywają pieluchy, podpaski, woda). Potem zawsze tata lub inna osoba odwiedzająca może nam uzupełnić braki. Nie wiadomo czy zostaniemy na 3 doby czy na dłużej.

Tato, jeżeli odbierasz mamę ze szpitala weź ze sobą:
  • odzież na wyjście dla mamy (może być to, w czym przyjechała rodzić, tylko żeby było wygodne, polecam wziąć większe obuwie bo ja ledwo się wcisnęłam), zwróć uwagę na porę roku! 
  • dla malucha ciepła czapka, kombinezon, koc, fotelik-nosidełko, pieluszka tetrowa (jeżeli jest ciepło to cieniutka czapka i sweterek zamiast kombinezonu)
Myślę, że to podstawa (można ew. pominąć laktator), W szpitalu były gaziki jednorazowe do pielęgnacji niemowlaka, papier w łazience (raz tylko nie było:P wtedy przydał się własny), duże podpaski bella maxi air - przydatne ale raczej dopiero od 3 doby po porodzie. 

Zapraszam do komentowania, może coś byś dodała? albo coś okazało się zupełnie zbędne?

CONVERSATION

0 komentarze :

Prześlij komentarz


Do
góry